Persoonsgebonden Was

Wij vinden persoonlijke aandacht en discretie vooral belangrijk voor onze zorgbehoevende klanten. Vanaf het begin zijn wij in deze groep klanten gespecialiseerd en we groeien mee met de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied. Zo is persoonsgebonden was in deze tijd niet meer per se verbonden aan zorginstellingen, maar komt het ook steeds vaker aan huis voor.

Onze kernpunten in het kort

  • U betaalt geen voorrijkosten en administratiekosten.
  • Uw was wordt op vaste dagen aan de deur opgehaald en binnen enkele dagen weer bezorgd.
  • Bij opname in het ziekenhuis kunnen wij ook daar uw was ophalen en bezorgen.
  • U hoeft uw was niet van naamkaartjes te voorzien.
  • Uw was wordt persoonsgebonden gewassen.
  • U hoeft geen waslijsten of wasboekje in te vullen.
  • Bovenkleding wordt netjes op een hanger onder een plastic hoes afgeleverd.
  • Wij houden rekening met persoonlijke wensen, bijvoorbeeld i.v.m. allergieën.
  • Kleine reparaties, zoals losse zomen en knopen aanzetten, zijn gratis.

Indien u niet bij machte bent om zelf nieuwe bovenkleding of ondergoed aan te schaffen, kunnen wij ook dit voor u verzorgen.

Afhalen en bezorgen

Wij komen altijd op vaste dagen het wasgoed afhalen en bezorgen bij diverse zorginstellingen. Voor een schema van onze afhaal- en bezorgdagen kunt u op onderstaande link drukken. Mocht uw zorginstelling niet in de lijst zijn opgenomen of bent u thuiswonend, neem dan contact met ons op om een afspraak te maken. Bij opname in het ziekenhuis kunnen wij daar gewoon uw was blijven afhalen en schoon terugbezorgen. Ook bij een verhuizing naar een andere zorginstelling of naar elders, blijven wij u graag helpen.

Wij werken met nette wastassen waarop uw naam en andere belangrijke informatie, zoals zorginstelling en kamernummer, vermeld staan. Na aanmelding krijgt u van ons twee wastassen, zodat u altijd een wastas beschikbaar hebt om uw was in te doen. Deze wastassen worden gratis door ons verstrekt. Kledinghangers zien wij graag terug. Deze kunt u retourneren bovenop de was. Heeft u nog geen wastas van ons, maar wilt u uw wasgoed wel al door ons laten reinigen? Geen probleem, u kunt uw was aanleveren in (bijvoorbeeld) een vuilniszak. Vermeld hierop s.v.p. duidelijk uw naam en kamernummer en dat de was voor ons bestemd is. U krijgt dan de was schoon in een wastas terug.

Indien het nodig is dat de was een keer extra afgehaald moet worden, bijvoorbeeld bij ziekte, dan is dat uiteraard mogelijk. Afhankelijk van de zorginstelling kunt u dit aan de verzorging doorgeven of u kunt zelf contact met ons opnemen.

Afhaalschema 

Labels en waslijsten

Alle bovenkleding wordt door ons voorzien van een persoonlijk label. U hoeft dus niet zelf het textiel van naamkaartjes te voorzien. Tevens wordt uw persoonlijke was in het hele proces bij elkaar gehouden. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat de juiste was snel en effectief weer bij u terugkomt. Het is mogelijk om naast de bovenkleding ook ander textiel door ons te laten labelen voor enkel de kostprijs van de labels.

Het is niet nodig waslijsten in te vullen. Wilt u dit voor uw eigen controle wel doen, dan kunnen wij u deze waslijsten verstrekken.

Wassen op maat

Tafellakens, beddenlakens en kussenslopen worden door ons gemangeld. Dit geeft een zeer mooi resultaat. Omdat wij echter voorrang geven aan het wassen en terug leveren van ondergoed en pyjama’s, kan het voorkomen dat de lakens en slopen na geleverd worden.

De witte was wordt door ons op een verantwoorde temperatuur gewassen en gedesinfecteerd. Constateren wij bij het vouwen van de was dat iets niet schoon is, dan wordt dit artikel opnieuw gewassen voor een beter resultaat.

Bovenkleding wordt vooraf gesorteerd en per stuk berekend. Onze expert bekijkt dan of wassen afdoende is of dat er toch chemisch gereinigd moet worden. Vlekken worden voorbehandeld en tijdens het strijken controleren wij of alles schoon is. Is dat niet het geval, dan wordt het kledingstuk nogmaals gereinigd. Bovenkleding wordt netjes op een hanger onder een plastic hoes afgeleverd.

Extra service

Heeft u persoonlijke wensen? Dan kunt u dit aan ons kenbaar maken en proberen wij waar mogelijk voor een kosteloze oplossing te zorgen, bijvoorbeeld een niet-allergeen wasmiddel als u last heeft van allergie of kleine kledingreparaties (grotere reparaties gebeuren in overleg met de klant). Heeft u dringend ondergoed, een pyjama of bovenkleding nodig? Dan kunnen wij hier in overleg met u of uw familie voor zorgen.

Kosten

De betalingen lopen via automatische incasso. Aan het eind van de maand ontvangt u van ons een gespecificeerde factuur. Het daarop vermelde bedrag wordt dan een aantal dagen later van uw bankrekening afgeschreven.

Bent u een nieuwe klant, dan dient u een machtigingsformulier in te vullen en te ondertekenen. Het formulier dient vóór het einde van de maand in ons bezit te zijn. U kunt het formulier online invullen en verzenden – druk hiertoe op de onderstaande link. Ook kunt u een papieren formulier bij ons opvragen en het ons ingevuld per post, per e-mail of per fax doen toekomen, of u deponeert het bovenop de was wanneer wij deze de eerste keer bij u ophalen. Voor bewoners van zorginstellingen zijn de formulieren meestal bij de receptie of de zorg te verkrijgen. U zit overigens nergens aan vast: de machtiging is altijd per direct opzegbaar.

Bent u lid van Proteion Thuisservice of van Groene Kruis Thuiszorg? Vul dan uw lidmaatschapsnummer in op het papieren machtigingsformulier of geef het ons telefonisch of via het contactformulier door. Na controle heeft u dan recht op een aantrekkelijke korting.

Machtigingsformulier


Vragen of opmerkingen?

Voor vragen of opmerkingen kunt u gebruik maken van ons contactformulier.

Wij verzorgen de persoonsgebonden was van o.a. deze zorginstellingen